lauantai 25. huhtikuuta 2020

Kuka olet, Pipsa Mäyräkoira?

Keijon valokuvanäyttelyssä riitti vilskettä ja vilinää. Koko Keijon suuri suku oli lähtenyt liikkeelle, samoin kaikki vanhat ja uudet Takametsän tutut. Olipa mukana julkkiksiakin, kuten filosofi ja taiteilija Pipsa Mäyräkoira. Keijon reportterinenä alkoi heti vipattaa ja hän sopi trendikkäästä etähaastattelusta Pipsan kanssa. Kun avajaishumu hieman asettui, tarttui Keijo tuumasta toimeen ja lähetti Pipsalle muutaman kysymyksen.

Taiteilija, kuva: Pipsa Mäyräkoiran arkisto

Kuka olet, Pipsa Mäyräkoira?  
Minä olen maailmaa kauempaa tarkkaileva filosofi, joka vajoaa helposti omiin ajatuksiinsa. Välillä maailma on jäniittävä, mutta iän karttuessa olen tullut rohkeammaksi. Olen aina valmis leikkimään ja jahtaamaan oravaa metsässä. Rentoudun viettämällä iltaa sohvalla tai sylissä. 

Oletko harrastanut kauan valokuvausta ja mikä valokuvauksessa kiinnostaa?
Olen harrastanut valokuvausta pennusta lähtien, mutta viimeisen vuoden aikana olen kunnolla uppoutunut siihen. Otan satunnaisia omakuvia, mutta suosikkiaiheeni on metsä ja sen jylhät kalliot. Valokuvaamisessa minua eniten kiinnostaa kameran liike ja tilanteiden ikuistaminen. 

Mikä on vaikeinta valokuvauksessa?  
Minulle omakohtaisesti vaikeinta valokuvauksessa on peukaloiden puuttuminen. Onneksi älypuhelin reagoi myös kirsuun. 

Mikä on lempijuttusi? 
Lempijuttuni on ehdottomasti kiipeäminen korkealle kalliolle ja ottaa sen jälkeen pitkät nokoset tyynymajassa. Odotan myös kesää, silloin pääsen haukkumaan naapurin lapsille parvekkeelta. 

 
Samoaja, kuva: Pipsa Mäyräkoiran arkisto

Juotko kahvia tai teetä? Mikä on lempikahvisi/teesi?  
Juon mieluummin teetä kuin kahvia ja mieluusti isolla lorauksella maitoa. Lempiteeni on persikkatee, pidän persikoista suuresti. 

Mikä on lempiherkkusi?  
Lempiherkkuni on ehdottomasti älylelun sisään piilotettu nakin palanen. Toinen suosikki on herneet, niitä himoitsen suuresti. 

Mikä on lempilelusi? 
Lelut ovat minulle erittäin tärkeitä, leikin niiden kanssa useita tunteja päivässä ja leikin mielelläni ihmisten kanssa. Tämän hetkinen suosikkini on kumikana, jonka vinkuna herättää minut syvimmästäkin unesta. Parasta on, kun kana heitetään ja saan jahdata sitä.

Kumikana, kuva: Pipsa Mäyräkoiran arkisto
Haluatko lähettää terveisiä?
Haluan lähettää terveisiä metsäpolun Olli Oravalle. Toivottavasti taas tapaamme huomenna. 

Unohtuiko jokin tärkeä kysymys, mihin haluaisit vastata?  
Onnittelut ihastuttavista avajaisista ja kiitos tästä mahdollisuudesta!


Keijo on oikein mielissään haastattelusta ja toivottaa Pipsalle hauskoja metsäretkiä. Saattaapa olla, että kuulemme Pipsasta vielä lisää.

Juokseva koira ei sammaloidu, kuva: Pipsa Mäyräkoira



Tiedot:
Tarina: Suski ja Pipsa&M.L
Kuvat: Pipsa&M.L




Ei kommentteja: